De wereld gaat soms te rap voor mij. Als ik eindelijk een bepaalde website en zijn werking onder de knie heb, dan veranderen ze de lay-out. Ze verschuiven van alles in het menu waardoor ik terug op studie moet gaan.
Het geeft me een bepaalde vorm van tegenzin. Ik wil er wel moeite voor doen, maar niet elke maand. Ze veranderen niet elke maand hoor, maar gemiddeld worden de sites die ik normaal bezoek en waarop ik mijn draai heb gevonden toch wel een keer per jaar aangepast. Met 12 verschillende sites zit je dus al snel op een gemiddelde van een per maand.
LinkedIn, had ik onder de knie...pats, Ilonka is uitgeschakeld. Wie helpt me? Eerst kon ik veel zelf aanpassen en invullen, nu niet meer. Ligt dat enkel aan premium of niet?
Rabobank, onder de knie...tja bij de veranderingen hadden die gelukkig zelf wat strubbelingen waardoor klanten niet meer overal terecht konden en je kon nog een tijd terug naar het 'oude' model. Waarom dan veranderen?
KBC, onder de knie tot de lettertjes lichtblauw werden. Zicht is op mijn leeftijd bij bepaalde kleuren minder...zeg maar ronduit slecht. Maar na aangeven van dit probleem, kan ik nu de kleur van de teksten zelf kiezen.
Facebook, onder de knie, maar niet heus. Ik mocht de enquête invullen of ik tevreden was en allerlei andere zaken aangeven. Een dag later heb ik een blote piemel in mijn privé-berichtenbox, maar daar kon ik niet fatsoenlijk klachten over neerleggen. Als ik de foto kopieer en plak op het profiel van de afzender, met het bericht dat hij zulke dingen voor zijn vrouw moet gebruiken, krijg ik van Facebook een waarschuwing. Ik mag geen bloot plaatsen. Natuurlijk geef ik ze commentaar...waar ze naar eigen zeggen iets mee gaan doen...?
Ze veranderen weer bepaalde zaken en ik mag weer op studie.
Zo zijn er veel goede en leuke websites, ook bv waar ik stukjes op schrijf. Maar door weer een nieuwe aanpassing moet ik me er eerst doorheen worstelen. Het is niet leuk.
Mijn vraag is en blijft: Waarom veranderen jullie steeds het gebruik van een site waar toch al honderden, zoniet duizenden mensen dagelijks op bezig zijn? Het werkt storend.
Laat dat! En ik gebruik ook het A-woord.
Laat dat! Alstublieft.
Ook als het u niet blieft.
Punt
Geen opmerkingen:
Een reactie posten