maandag 29 april 2019

Snap je dit?


Komt een vrouw bij de dokterspost

Een jonge vijftigplus vrouw heeft al een langere periode last van pijn in haar linkerarm. Ze wordt er tegenwoordig 's nachts wakker van dus denkt ze erover om naar haar huisarts te gaan. Ze zoekt op internet op welke dagen hij er zit en ze ziet dat er wordt verwacht dat mensen telefonisch een afspraak vastleggen. Ze neemt haar gsm en belt, er wordt een keuzemenu voorgelezen en na de eersten die enkel voor spoedeisende hulp zijn en voor collega's krijgt ze de keuze om op toets drie te drukken om een assistente aan de lijn te krijgen.
Ze wacht en dan is er plots een stem. Echter niet om haar te woord te staan, maar om te vertellen wat ze allemaal op de website kan lezen over hoe ze een afspraak kan maken. Tja, daar was ze vanochtend al mee begonnen.
Een andere stem vertelt haar dat ze nummer vijf op de wachtlijst is en nu volgt er een muziekje. De eerste stem is terug en ratelt nog een keer het gebruik van de website op. Daarna hoort ze dat ze nog steeds nummer vijf in de rij is en volgt weer het muziekje.
Eerste stem, tweede stem, muziekje, eerste stem, tweede stem, muziekje, zo gaat het een tijdje door tot ze hoort dat ze nummer vier in de wachtrij is. Haar beltegoed raakt ondertussen op. Helaas nummer drie zal ze niet worden.
Ze is niet voor een gat te vangen en trekt haar schoenen aan, ze wandelt naar de huisartsenpraktijk. Daar ziet ze dat de twee assistentes volop de mensen via de telefoon te woord staan. Ze wacht netjes voor het loket.

Een assistente schuift het raampje open en vraagt vriendelijk wat de vrouw wenst.
Ik wil graag een afspraak maken bij dokter N.”
Die is er niet. Hij is met vakantie.”
Wanneer is hij terug?”
Volgende week maandag. Maar als het echt dringend is mag u wel bij een andere dokter. En als u kunt wachten...”
Tja, wat is echt dringend? Ze denkt dan slik ik nog wel wat pijnstillers en bespreek ik het volgende week wel met mijn eigen huisarts.
Ik neem wel wat pillen. Kan ik dan al wel laten vastleggen zodat ik maandag een afspraak heb? Alstublieft.”
De assistent kijkt op haar scherm, ze klikt wat en draait dan met een vriendelijke lach naar de vrouw.
Nee, voor maandag mogen we nog niet inplannen. Dan moet u maandagochtend maar heel vroeg zelf bellen.”

Snap jij dat nou?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten