maandag 1 juni 2020

Depressie

het doolhof

wat zou ik graag
de schoonheid ervan zien
uren dwalen
zoeken
speuren
langs muren vol kleuren
bloemenhagen met heerlijke geuren
maar een uitgang vind ik niet

ik passeer
voor de zoveelste keer
gangen en wegen
steeds dezelfde kom ik tegen
de zon staat hoog
helpt niet bij oriƫnteren
is dit een les
die ik moet leren

het doolhof bevat mijn verleden
en in het heden
blijf ik strijden
wat ik heb bestreden
een luik naar de toekomst
openbaart zich niet
ik hang vast
in pijn en verdriet
zoveel paden bewandelde ik
tot struinen toe
geen uitgang
geen toekomst
ik word het strijden moe
dit doolhof doet me pijn
hier wil ik niet meer vertoeven
maar
wat zou ik graag
de schoonheid ervan zien

alle ervaringen
de wegen die ik ging
de paden die ik bewandelde
alles
in hoe ik handelde
zou me mogen leiden
naar tenminste een nooduitgang
maar ik ben bang
dat ik zelf
de muren opgetrokken heb
de deuren heb gesloten
de hagen heb doen bloeien
de doorns heb laten groeien
en toch

wat zou ik graag
de schoonheid ervan zien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten