vrijdag 13 november 2020

Fibromyalgie of tikkie ouderdom

In het begin van het jaar kreeg ik van mijn moeder een schrift met harde kaft. Daar kon ik een en ander in plakken of schrijven. 6 maart begon ik daarmee en het gaat helaas steeds moeizamer, maar niet getreurd, dit is nog niet het laatste wat er uit mijn koppie op papier verschijnt.



Maandag 9 november 2020


Mijn geschrift is veranderd

niet noodzakelijk netter

maar ik schrijf m.i.

ouderwetser schuin

met uitschieters

Vaak

steeds vaker spelfouten

zoals de naald overspringt

op een Lp met een krasje

Gaat het zo als je ouder wordt?


Ik lees veel verhalen terug

op mijn blog

in mijn boeken

ik zie dat ik veel, heel veel

mensen heb ontmoet in mijn korte leventje

bij veel vraag ik me af

wat er van hen geworden is

Olaf en Bart bijvoorbeeld

twee klasgenoten op Odulphuslyceum


laatst heb ik bij de psycholoog de tekst gezongen

van het schoollied

ook het lied van Bredeveld

wat onze klas in elkaar gestoken heeft


Wie heeft er nog behoefte aan

een schoollied, volkslied of

wat dan ook voor lied?


Geef mij maar de

Bolero van Ravel

geen tekst maar muziek

geen spellingfouten maar bewegingen

op ritme van...

opzwepend...

vol passie...


en zonder mijn hanepotengekrabbel

dat ik over een tijdje

niet meer kan

lezen


aaarghhh...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten